Zaterdag, 14/10 Tilburg, N. Brabant, Netherlands --> Plainfield, Illinois, USA

14 oktober 2017 - Plainfield, Verenigde Staten

Het is zo ver! In schooljaar 2016/2017 al besproken en aangevraagd, met de eerste contacten met mijn host Bradley Czerniak, kan ik vandaag eindelijk vertrekken naar Plainfield, Illinois, via Chicago airport O Hara! Mijn USA-exchange staat op het punt te beginnen!

Al vroeg in de ochtend gaat de wekker en rijdt mijn vriendin mij naar Schiphol! Na afscheid genomen te hebben wandel ik via de bagage-incheck en de beveiliging met hun body-check richting de boarding van het vliegtuig.

USA (4 van 37)  USA (5 van 37)

In het vliegtuig tref ik enkele Nederlandse docenten welke ook op het punt staan te beginnen aan hun uitwisseling! Na een lange vlucht van bijna 9 uur landen we gelukkig veilig in Chicago. Verwelkomt door een grote Amerikaanse vlag en een beetje een cliche filmpje op een televisie-scherm waarbij er op een PR-achtige manier typical Amerikanen de mensen welkom heten.

Bij de aankomsthal werd ik opgevangen door Brad en Amy. Uiteraard even wat onwennig om elkaar live te ontmoeten maar in de auto brak het ijs al snel door ons gezamenlijke raakvlak, onderwijs. Amy geeft les in het basis-onderwijs en Brad op het MBO, Joliet Junior College. Het dagje verder rustig aan gedaan, kletsen en natuurlijk een baseball wedstrijd van de Chicago Cups op de achtergrond aan op de televisie